Hej hej!

Helgen gick som vanligt alldelens för fort... *POFF* sa det bara så var den över! Hade jätteskoj med Lina, Tisse och Ida på lördagkväll! =) När jag kom hem på natten berättade Markus att Felix hade spytt, i hela sin säng och på golvet nedanför... Han sov sött i några timmar, kl 06 vaknade han och vi låg och pratade och myste i sängen. Han verkade må bra och jag höll tummarna att det var nåt han hade ätit under dagen/kvällen som fått honom att kräkas... men efter en stund sa han att han hade ont i magen... snabbade mig och hämtade en hink, hann lagomt fram till sängen och han böjde sig ner i den... *Woohooo* kräksjukan var in tha house! Nåja, det var ju bara att trösta och göra det bästa av situationen. Under dagen vart det lite olika varianter, båder kräkningar och diarré. Även en kombinerad version, sittandes på pottan säger han: "Mamma, det vill komma kräks" Min reaktion var eehhh, okej (ni vet när man har kräksjuka och det kommer bakvägen är det ju inte spec. fast konsistens... mest som vatten), han måste ju sitta kvar på pottan tänkte jag och då fick det bli badbaljan! Men det gick finfint! =) Dagen rullade på i ungefär samma takt, fick i Felix bra med vatten (ville vara väldigt försiktig så han drack max två klunkar åt gången), nån dl. vart det i alla fall! Plus att han drack saft soppa som han fick behålla! =) Mot kvällen kändes han helt plötsligt varm och febrig, jahapp då var det det också *Suck* Som ni kanske förstår är jag hemma från jobbet idag. Nu vill Felix att jag ska komma och stryka på honom... På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback