Urk...

Blev ofrivilligt ledig idag... Allt startade med att Felix vaknade och jag hörde små fotsteg på väg in i vardagsrummet, hann bara ställa mig upp så hörde jag ett "splasch" på golvet, varpå han halkar i kräkset och hamnar på rygg! Stackars liten, nyvaken, nyspydd och nybadad i kräks! =( Blev en dusch och lite mys i soffan, satt med hink och ville spy flera gånger, kom dock inget. Sen blev det en vända på pottan då han kände att det var på väg även åt andra hållet... =( Ja det vart några huvuddopp i hinken under natten, men i allt elände är han så goo. Vid 4 snåret efter en kaskad i hinken, drack han lite vatten och jag bad honom att försöka sova nu en stund... för vi alla var ju så trötta! Men inte han, han tyckte att jag och pappa kan sova så är han vaken och håller koll på oss! =) Okej tyckte jag, tog väl ca. 30 minuter så sov han och har gjort det till 08.45 då vi klev upp. Jag var upp tidigare en sväng för att ringa dagis och jobbet. Men sen under dagen har han vart helt okej, vart lite försiktig i maten men lekt och jyrat som vanligt, vi var inne första halvan av dagen... efter 14.30 var vi ute. Mamma kom förbi på kaffe, satt mest bara och latade oss! =) Nu innan Felix läggdags har vi vart på en cykeltur (som jag lovat honom hela dagen), eller jag och Mackan har åkt inlines... Ovant är ordet!! ;) Men det gick bra även om det var lite stelt! Blir fler såna turer i sommar! =) Nu sover Felix sen en stund tillbaka, Mackan softar i soffan och jag här (som vanligt). Imorrn blir det dagis och jobb igen, så länge det inte händer något i natt! *peppar peppar*

Felix när han mår som bäst! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback