Fundersam

Har idag vart på besök på labb och hos Barnmorskan... Blodvärdet har, trots mitt dagliga järn gått från 116 till 109 på 7 veckor! *Skit också* Jag som trodde att jag skulle vara uppe i 120 i alla fall. Nåja, nu blir det att öka på till morgon och kväll! Nästa besök är inbokat till 2 mars (är då i v.32) och nytt blod ska tas, får se då hur det ser ut! Magen hade heller inte riktigt växt som förväntat... När Felix var i magen hade jag 24 cm i vecka 26 och då hade det ökat till 27 cm i v. 29. Låg då lite under "normalkurvan" men följde "min egna kurva" fint... och denna graviditet har jag haft 23 cm i v. 26 och nu bara 24,5 cm!! Alltså lite väl liten ökning! =/ Och jag som har tyckt att jag har "stor mage"!!? Men jag är inte av den oroliga sorten, det kommer säkert växa ikapp... Men det blir ju att man funderar lite! Återstår att se om 3 veckor! Sockret och blodtrycket var normalt i alla fall, lilla plutten hade en puls på 144! =)


Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oroa dig inte lilla vän - det kan lika gärna vara så att den rara rackaren ligger på tvären! Mina mått med Elsa var lägre än med Alicia, trots att jag kände mig gigantisk. Min bm förklarade att hon låg och sparkade i sidled och var således inte huvudet ner och fötterna rakt upp...lite krokigt ligger de ju allt!



Hoppas att du fixar järntillskottet bättre än vad jag gjorde - man sket ju fasiken betong! Att göra nr 2 var alltid som en mindre förlossning i fel hål skratt



Kram på dig, förresten f´låt för att jag inte svarade på messet du skickade. Har ny telefon och jag fick för mig att "partyt" skulle vara kommande helg...hade ju annars varit mkt trevligt nu när man äntligen HAR ett 6-liv igen ;=) ha ha ha!

2010-02-09 @ 20:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback