Jag har bestämt mig!

Nu jävlar ska det bli ordning... oftare uppdatering på bloggen är vad som ska ske! ;) Hinner gå så länge mellan uppdateringarna att det blir "jobbigt" att återberätta allt så då skiter jag i stället i det. Ändring på det från och med nu! =)

Helgen sa bara POFF så var den över, inte för att det spelar någon roll vilken dag det är... Mackan jobbar ju ändå dygnet runt alla dagar i veckan. Det som gör att jag vet vilken dag det är, är Felix "dagis dagar"... eller jag behöver ju bara hålla koll på när det är tisdag, så ska han ju ons och tors också. ;) Torsdagar är det MamaBaby och efter senaste gången kan jag inte påstå att jag hade träningsvärk... Ja liite i magen och låren. Måste nog börja med ett hemmapass på typ söndagar! ;)

Clara börjar närma sig 5 månader, tippar på att hon väger 8 kilo nu! Storlek 68 börjar vara lite light, eller rättare sagt kort. Snart blir det alltså att ta fram 74. Hon helammas fortfarande och vaknar 1-2 gånger/natt för att äta. Senaste veckan har vart en växtperiod, hon har sovit dåligt, gnällt och gnytt (nattetid alltså), när man lagt ner henne i sin säng har det inte gått många kvartar innan hon vaknat, plus att hon har börjat bajsa mitt i natten (som hon inte gjort sen hon var pyttebebis)... Jaja, bara vänta ut stormen. Igårkväll testade vi ge henne ersättning, 40 ml slukade hon i ett nafs, typ en klunk, haha! ;) Gjorde 60 ml till och det gick inte lika fort men slut tog det! Sen sov hon gott... I 4 timmar! Hon har en inbyggd klocka, som Skalman. ;) Hon ska få samma ikväll tänkte vi, för vi har köpt en sån där färdig tetra och halva är ju kvar, då kan vi lika gärna förbruka den! ;) Annars är hon fortfarande samma glada bebis om dagarna. Fast i helgen när barnens farmor och faster Emma kom på besök började hon gråta som ett tok i farmors famn! :/ Ville hellre sitta och kika på dom på avstånd! :)

Åh, när som helst borde jag få ett sms att mitt paket anlänt till Ica. Lite kläder till barnen, bland annat vinteroverall(er) till Clara... beställde 2 olika, kunde inte bestämma mig. Den ena är en tjockare variant, vill klämma och känna skillnad innan jag ta ett beslut! ;) Ska alltså skicka tillbaka en av dom. Långkalsonger och byxor till Felix... på den delen av kroppen har nog de flesta nya centimetrarna hamnat! ;)

Hejs!


Kommentarer
Postat av: Malin

låter bra med fler uppdateringar =)

Har pratat med Alex, det blir trevligt till helgen

ha de gott kram Malin

2010-10-11 @ 19:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback