Claras mage och lite till...

Nu blir det bajs-snack igen...

Claras mage är ännu lite åt helvete... =( Nu är hon mer eller mindre förstoppad! Idag har det i alla fall gått lite framåt och hon har fått bajsa, sist var det torsdag (eller fredag), efter en dos Resulax. Man ser på henne när hon blir nödig och då brukar jag gå med henne och ta av blöjan på skötbordet (för hur jävla lätt kan det vara att försöka skita när man har en blöja som tar emot!?), brukar komma ut då. Vid senaste Resulaxen satte jag henne på Felix gamla potta och det gick jättebra för henne att sitta där! :) Hon har inte visat en enda gång de senaste dagarna att hon vill bajsa, men man fattar ju att det lär vara plugg efter så här många dagar. :( Innan det var dags för pyjamas och nattblöja ikväll satte jag mig på toagolvet och Clara på pottan... Satt där och jyra med några lek-klossar, efter ca 5 min. fick hon bajsa, av sig själv! :) Halleluja!! Vilken lycka! =)

Vi försöker dagligen med katrinplommonpure, extra vatten, mild fullkornsvälling, olja i vällingen, oljan har vi nu bytt ut till messmör... Ska försöka få till en bajsrutin på pottan också! :)

Färdigsnackat skit! ;)


Imorrn är det dags för det årliga "Grytnäsloppet" på Felix förskola... Alla "stora" barn, födda -05 och -06 får skidra på golfbanan medans de små är på gården utanför dagge! ;) Får se hur det blir för Lilleman, han hade lite feberfrossa när han var hos mamma i eftermiddag. Han låg under en filt och huttrade och frös, trots att svetten rann! :/ Men kvällen har han vart som vanligt, bara att vänta och se imorrn alltså! Om det blir att fara kommer jag och Clara stå på sidan och heja! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du har inte testat ge Lactulos i vällingen om morgonen? Det har jag fått göra åt Wilma, då hon haft problem att bajja :)

2011-04-06 @ 22:37:00
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du har inte testat ge Lactulos i vällingen om morgonen? Det har jag fått göra åt Wilma, då hon haft problem att bajja :)

2011-04-06 @ 22:37:42
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Therese

Todelooo my friend.



jag saknar alla däruppe som en galning börjar vara ett tag sen vi var upp. Ehrrm Astrid var 7 veckor och om 2 dagar blir hon 7 ( ! ) månader. Vad hände liksom? Poff. Vi kommer upp till påsk, och blir väl hela veckan, vi ska köra bil upp för första gången med Astrid så vi hoppas att vi inte behöver vända i typ Uppsala! Ha ha KRAM!

2011-04-07 @ 14:18:34
URL: http://metrobloggen.se/Tisse
Postat av: Frida & Haylie

Det är ju sååå hemskt när barnen är tröga i magen. Haylie har varit det sen hon föddes och är det ännu så vi har testat ALLT. Det som funkat bäst (förutom majs) är att lägga linfrö i vatten under natten och göra välling/gröt av vattnet på morgonen.



Värt att prova :)



Annars brukar jag klippa katrinplommon i små bitar som hon får äta. Tycker det funkar bättre än puré.

2011-04-12 @ 17:37:05
URL: http://bigmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback