Takras... (långt jobbigt jävla inlägg)

Jag har alltid tyckt att det är lite läskigt med takras... idag pratade jag och mamma med Felix om hur farligt det kan vara, han vet att han inte får gå på altanen på baksidan av huset om det är snö på taket och soligt, då det är just där det rasar... Ja, som sagt han vet ju här hemma vart det rasar... hos mormor däremot, med hölada, boda, verkstad, stall och bostadshus är det inte så lätt att hålla koll. Därför hade vi ett litet snack idag! Mamma berättade då något jag inte visste, att min morfars morfar dog under snön som rasade från hans hustak. Hemska tanke! :(

Det här är så jävla jobbigt, tårarna vill pressa sig fram... *tar ett djupt andetag*  Markus dog när han var 9 år, i några minuter, under snön! :/ Han hade ingen puls, hjärtat och andningen stod stilla. Fan jag blir helt knäckt varje gång jag tänker på det. Han hade hittat en stor och fin snöhög där traktorföraren lämnat ett avtryck av skopan högst upp på toppen... där skulle han gräva en koja/grop!! Markus mamma Inger, moster Eva, mosters karl Micke, och en till karl Mats var inomhus... När Inger ropade på Markus och han inte svarade gick hon ut för att kolla vart han tagit vägen och såg honom ingenstans, hon visst att han hade vart där vid snöhögen... gick dit och råkas se hans mössa sticka ut lite under snön! Kan ni föreställa er paniken och tankarna vid en sån situation. Avtrycket av skopan var inte längre kvar på toppen av högen... *Djupandas igen*  För att göra en lång historia lite kortare... Den lilla livlösa pojken grävdes fram. Tack vare hjärt och lungräddning, som Mats utförde innan ambulansen kom, lever Markus... Inger och Kurres son, Emma, Matilda och Filips storebror, Felix och Claras pappa, min stora kärlek. Fullt frisk (ja det kan ju diskuteras;)). Tack och lov hann jag/vi även tacka honom i vuxen ålder (Mats alltså), typ nåt år innan Felix föddes... ute på krogen tragiskt nog, men ändå... Vi hann tacka och visa uppskattning då, för han lever inte längre idag! :/

Snygg och snyggast! =) Den bjuder jag gärna på! ;)




Summan av kardemumman, rasande snö dödar! Watch out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback