Måndag

Jaha gott folk... nu börjar det hända grejer här hemma... Mackan har tagit tag i garaget och det är så gott som röjt där inne nu! =) Jag och Felix har vart på miljöstationen och slängt massa tidningar och kartonger, även en och annan glasflaska som blivigt instoppat i garaget under kyliga delen av året... brukar fara dit lite eftersom så att det inte hopar sig, men stuvar man bort det på ställen man inte vistas så ofta i glöms det ju lätt bort! =) Sen bar det av till soptippen med hela familjen... tro det eller ej, första gången i mitt liv jag var dit! =) Gubbarna där var ju riktigt gulliga! ;) Medans Mackan och en sopisgubbe tömde grejjer från bilen försökte inte mindre än tre(!) andra sopisar hitta nåt spel som Felix skulle få, jag tackade dom men sa att han inte behöver nåt spel... Hallå! Från soptippen lixom!?  Men dom envisades, såg att det stod 5+ på dom flesta spelen och jag förklarade att han bara är 3 år, så dom spelen är nog lite väl avancerade för honom. Dom gav sig till slut! *pust* Men jag tackade så klart för omtanken! :) Häromdagen reste vi en byggställning som vi fått låna av Thomas, så snart är det dags att få upp midjan på huset! Innan dess ska det dock bläck och överliggande panel ovanför fönstren... Vill få det helt klart först! =) Skönt att ha ställningen på plats i alla fall! Imorrn ska Mackan börja kapa plankor och sen blir det till att olja, grunda och måla, sen spika upp och måla ett varv till. Fast det jobbiga är att nu blir det till att slå gräs också, alltså höbärgning om några dagar! *Pust* Någon frivillig som vill komma och snickra eller skotta in några tio-ton hö? *blinkblink* 
Semester var det va!?? =)

ZzZzzZZzznark gosisar.

Kommentarer
Postat av: Maud

Hejsan Svejsan

Härligt med semester, jag är bara på min andra och jag ska ha fem. Min första vecka har jag bara latat mig men nu ska det skrapas och målas, jag tycker det är ganska kul. Ha de bra. / Maud

2009-07-28 @ 16:05:07
URL: http://fridfullahem.blogspot.com
Postat av: Mallan

Vi håller också på å panela om huset. Det är en hel del att göra men blir snyggt i slutändan;-)

Har gjort 2 sidor och har kortsidorna kvar.

Som tur är gillar Dawid å greja med sånt så han har fixat det mesta;-)



Hoppas ni har det bra i sommar värmen!

/Malin

2009-07-28 @ 20:21:34
URL: http://mallan79.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Men nu gumman får du bakläxa för dålig uppdatering ;=)



Hur går det med huset..?



Har du fortfarande semester?



Kram kram

2009-08-04 @ 07:57:42
URL: http://aliciastadin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback