Fullt upp...

Idag har vi vart på Familjens Hus och bvc med mini för extra "väga/mäta"-kontroll... Hon växer både på längden och bredden, precis som hon ska. Följer en kurva lite över "normal", perfekt! :) Felix och mamma var också med! ;)
Vikt: 9530 gr. Längd: 72,5 cm.

När besöket var klart kom min barnmorska in där vi satt och lekte, så jag passade på att säga att jag måste komma ihåg att ringa henne nån dag ang. preventivmedel (nu när amningen är ett minne blott)... -men kom in nu. Jag har en lucka, sa hon! =) Okej, sagt och gjort så fick jag utskrivet mina P-plåster! =) Ni som känner mig vet ju att piller inte är ett alternativ... ;) Jag kan nog säga att jag har testat det mesta i "icke piller världen", men just plåster är det som passar mig bäst. Man fäster ett plåster på ett lämpligt ställe... typ ovanför skinkan, höften, magen, ryggen, utsidan av armen men INTE på brösten! Jag brukar sätta det där ryggen blir arsle... ;) Åt ena sidan. Har man bara inte minimala trosor så brukar dom täcka! ;) Där sitter det 1 vecka, sen tar man bort det och sätter ett nytt på anda sidan/skinkan och då ska det sitta där 1 vecka, sen på med det 3:e och sista plåstret (på "första" skinkan;)) för denna period, som så klart också sitter 1 vecka. 3 plåster, 3 veckor! Onsdagar kommer vara min "Plåster-bytar-dag"! Sen är man utan plåster en vecka och då får man mens! *Poff* Så är det onsdag igen och då ska ett nytt plåster på! Enkelt och smidigt tycker jag! Bye, bye kodisar! ;)
 
Sen lekte mamma, Felix och Clara där på Öppna förskolan medans jag sprang och fyllde i lite papper och lämnade blod. Jag ska bli blodgivare! Har tänkt på det flera år men det har inte blivit av... äntligen tog jag tag i det efter att jag och Malin vart på Sportcity och tränat, där hängde en sån där bli blodgivare-postlåda! Fyllde i mina uppgifter och postade, dom kontaktade mig och vi bestämde att jag skulle komma in där idag! :) Då ska blodet bara få grönt ljus så kan jag börja lämna! ;)


Pojken följde med sin mormor och tog in hästarna, jag och Clara åkte hem så hon fick vila. Fick väcka henne 17 för att hämta Felix hos mamma, Mackan på jobbet och åka till Malin, Robbe och Oliver för att käka middag! Vi blev bjudna på en supergod gryta som Robbe gjort, åt ris till och även hemmagjorda vitlöksbröd och aioli! :) Mums! Lyxigt att bli bortbjudna mitt i veckan! :) Tack än en gång kära vänner, för riktigt god mat och gott sällskap! =) Vi skulle även boka utlandsresa men klockan blev lite för mycket, ska ringa imorrn istället! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback