Borta bra men hemma bäst! =)

Nu är vi hemma och har haft en härlig helg! =)

Fredag: Vi trotsade regnet och åkte ut till Gröna Lund, där mötte mina härliga Uppsala-tjejer oss... Vicke, Sara och Lynn! =) ♥ Blev några intensiva timmar att hinna umgås och åka karusell! =) Men det gick! Sen drog vi (jag, Mackan, Malin och Robert) till båten, blev lite strul men jag orkar inte dra det... Kort och gott: Robert är en klippa, en snabb sådan dessutom! =) Väl på båten relaxade vi i spa:t och sen var det Buffé på schemat... Godast av allt var desserterna! =) Mums, vi var sprickfärdiga allihopa! Strosade lite och sen blev vi kvar i hytten... inte vad vi hade tänkt från början men vi var alla så trötta att vi gick och la oss "tidigt" =) 

Lördag: Framme i Helsingfors, fixade oss och traskade iväg! Var sjukt härligt väder, strålande sol och varma vindar! =) Vi gick så klart mest omkring... kikade på olika uppvisningar dom hade kring gatorna. Bland annat nån typ Brasiliansk dans med massa skaka rumpa och tuttar, medryckande trummor och glada miner! Handlade jordgubbar, körsbär och aprikoser på torget vid hamnen... satte oss i en härlig park i gräset och bara njöt! =) Middagen på båten denna dag vart Steakhouse`t, mumsigt även denna dag! =) Spelade lite, drack lite i baren i fören, sen även lite dricka i hytten. Mackan blev trött och la sig, jag, Malin och Robbe gick till nattklubben. Jag och M skakade lite rumpa... Robert gick ock la sig han också. Vi dansade till en stund innan 03, då var det gonatt!

Söndag: Vaknade allihopa lite småbakis (vissa mer än andra, nämner inga namn) och packade det sista och fixade oss för avfärd mot Sthlm city. Hade pejlat in med Marcus och Alexandra att mötas och luncha på stan, och så blev det. Trevligt värre! =) Hann även spatsera omkring på lite affärer, fyndade två tröjor på PoP åt Felix! =) Sa hej då åt Alexandra och Marcus och begav oss mot Arlanda. Väl uppe i luften var det lite skumpigt, var ju värsta skitvädret med massa regn! =/ Men det gick ju bra ändå! ;) Vi var på Kallax ungefär 17.10, där dök min incheckade väska aldrig upp på bandet... Gaaaahhhhh! Vem ska jag nita??? Nä, jag behöll lugnet och vi gick till Informationen, fick beskriva väskan och dom gjorde en typ anmälan till Arlanda att den inte kommit med vårt plan. Skulle bli kontaktad när den återfanns. Vi åkte mot Kalix, Peter (Robbes lillebror) hämtade oss, for på Trocadero och käkade! :) Ca. 19.30 ringde dom från Kallax och då hade den kommit dit *pust* =) Glad som fan! Men jag glömde fråga vart den hade vart! ;) Killen i andra ändan luren var väldigt trevlig och sa att han skickar hem väskan med taxi nu på en gång! =) Kalas tyckte jag! =) Hämtade hem Felix och Wilma (katten) från mamma! Busade och myste på här hemma... =) Strax innan 21 rullade taxin och väskan in på våran gård! Sen har det bara slappats, orkar inte packa upp ikväll... det får bli imorrn efter jobbet! =)

Nu: Sova!!
Måndag: Jobba 07.00-15.00

Hejjpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback