Isbjörnar!!

Shit vilken härlig dag det vart idag också! =) Jag har vart ledig och även Felix så klart... Mamma ringde vid 10 och sa att dom (hon och Mona) började va redo för deras inplanerade tripp som dom skulle göra med Felix idag! Dom hämtade honom just innan 11 och åkte iväg sina 19 mil till Ranua djurpark! =) Felix var lyckligare än lyckligast när dom rullade upp här hemma på gården, han kunde knappt fatta att han skulle få spendera hela dagen med världens bästa mormor och världens bästa Mona... =) Jag har bara pysslat på här hemma, slappat i soffan när solen höll på att ta livet av mig, fan vad härlig det är med sommar! =D Pratade med mamma vid 16.30, då var dom ca 30 min. bort... Hon undrade om jag kunde åka till stallet och ställa iordning så det bara var för henne att ta in hästarna. Självklart kunde jag det! Tog med mig Mackan och just när boxarna och kaffet var klart anlände dom! Dagen i Finland hade vart bra, men tyvärr såg dom inte djur i alla inhägnader... dom pallade väl inte att va ute i den gassande solen. ;) Isbjörnar, ugglor, brunbjörnar, vesslor och myskoxe var några av dom de såg! =) Skickade med våran lilla kamera med mamma, men otekniska som dom är vart det bara 8 bilder... på toklångt avstånd också, dom visste inte att man kunde zooma *suck, snark och stön* =) Men men, dom och Felix har ju upplevelsen i skallen i alla fall! Vi får ta och åka dit någon mer gång! =) http://www.ranuawildlife.fi

Till middag idag vart det parisare, var jättelänge sen sist! Ska gå ut och vattna lite och kolla om vi har nån jordgubbe som går att äta ;) Felix har fått sig 2 st. redan, söta och goda var dom också (fick smaka på ett litet litet hörn) =)

Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback