Åt rätt håll!!

Ja, nu hoppas jag att denna skit snart ska vara över... Var till tandläkaren idag och hon förklarade att mitt käkben blivit blottat!! I vanliga fall när dom drar en tand (i mitt fall en visdomstand), ska blodet koagulera över käkbenet och bilda en skyddande hinna och då hela ihop så småningom... men mitt blod fattade tydligen inte det och lät benet ligga framme och bli alldelens torrt och exponerat för olika soppor och annat flytande, vilket så klart resulterade i oönskad fruktansvärd smärta och illasmakande "benvätska" :/ Wääää, vad äckligt. Ja tandis sa att det är ovanligt att just detta händer men att det faktiskt gör det ibland och hon tyckte ju så klart att det var trist att det skulle hända med just mig/hennes patient! Men men, jag är inte bitter (imiterar Robert Gustavssons imitation av Tony Rickardsson;)). Fick nedpressat en lång och smal liten gasbinda som var dränkt i nåt medel + bedövningssalva i min grotta. Gjorde ont som satan men tandläkaren lovade att jag nu skulle känna mig bättre. Mådde dåligt ett tag efteråt, åkte med mamma och Felix till Alex och Carola, barnen busade och lekte, vi satt i solen och surrade. *trevligt* =) Väl hemma vid 16.30 knarkade jag lite Dexofen... är väldigt försiktig med Citodonen... fick kräkas i morse igen av den, dock utan blod men blä!!! Blir alltså sjukt illamående av C så därför blev det D även om den inte har riktigt lika bra effekt. Men hör och häpna, jag har ätit middag för första gången på en vecka!! =) Potatis, prinskorv och rödbetsallad! =) Kändes lite konstigt och jag blev äckligt mätt efter 1/4 potatis och 2 prinsar... Ville nästan kräkas. Men det var så härlig känsla att jag inte kunde sluta, töjde ut magsäcken försiktigt tugga för tugga och POFF så hade jag nästan orkat alla 7 korvar och 1 ½ potatis! ;) Rörde mig väldigt försiktigt mot soffan och ninjade ner mig i ryggläge, najs! Är fortfarande mätt! =) Nu sova så man kanske är lite pigg imorrn när lillfisen är hemma och vi är ledig! =)

Kommentarer
Postat av: Tessah

huvva!!!! Jag hade samma problem då jag drog min visdomstand. Händer jätte sällan sa dom men så klart det händer en bara för det då.

Hemskt! hemskt hemskt kommer än ihåg hur smärtan kändes. Uja!

Hoppas det börja på ta ihop sig snart för dig.

Har du tamponader hela tiden nu eller får du vara utan?

Hoppas de ger med sig snart iaf.



2009-05-21 @ 18:40:52
URL: http://tessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback