Sjuklingen Felix...

Vår stackars lilla söta unge har åkt på feber och hosta! =( Åkte och jobbade 07 i morse, men när M. och F. steg upp var febern väldigt tydlig! =/ Så jag kom hem 09 och Mackan åkte på jobbet! Vi har mest bara softat i soffan, eller jag har gjort små försök att sitta här vid datorn och pyssla på i köket för att få tiden att gå... men Lilleman ville INTE ligga själv i soffan, han skulle minsann ha en personlig panna/ansikte-strykare! ;) Vi har sett ett gäng olika filmer och innan det varvat alla tre barnkanalerna! =) Klockan 15 kom min kära mamma och tog över strykandet... ;) det var då dags för mig att åka till optikern för att prova linser, vilket gick kalas... Trodde att det skulle bli ett gäng misslyckade försök men det visade sig att jag är en naturbegåvning när det gäller att peta in främmande föremål i ögonen... Det ni! =) Fixade insättning och utplockning på första försöket, snabbt och effektivt! Fick med mig 10 par linser hem, har valt 1 dags linser då jag inte kommer använda dom varje dag... Fick lite tips och goda råd och även ett återbesök om två veckor inbokat, bra att dom kollar upp sen hur det har funkat! =) Ja, så jag har haft på mig ett par hela dagen och det har funkat riktigt bra. Tillbaka till sjuklingen, som hunnit vakna flera gånger sen läggningen och yrat, nu fick han nyss en dos med Ipren. Hoppas han kan sova natten igenom! Mackan ska till Luleå och jobba imorrn, får se hur pigg Lilleman är om man kanske kan ta sig en promenad med vagnen! Får spunk av att bara sitta inne! :/ Ska även försöka hitta kabeln till min telefon så jag kan få in nån bild på "ny-håret" =) Nä, nu ska jag pussa på Mackan innan han går och lägger sig, jag blir nog framför tvn en liten stund till! :)

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback