Smärta...

Har haft mer eller mindre konstant ont sen jag drog ut visdomstanden i tisdags (nu är det måndag igen). Vet inte vad jag ska skriva... orkar knappt! Varit i kontakt med akutmottagningen i helgen eftersom inte panodil eller Ipren hjälpt ett dugg, plus att det smakar var i munnen och jag inte kan öppna munnen pga smärtan! Äta!? Vad är det? Det har jag knappt gjort på hela veckan, blivit flytande! Ifredags fick jag i mig två rostade mackor på kvällen. Det var nog det första fasta födan jag åt... =/ Fick utskrivet Penicillin på fredag, fick ringa 112 angående akut tandvård på lördagsmorgonen, det skulle va i Boden mellan kl. 10-11, ringde akuten i Kalix för att höra vad dom skulle kunna göra i Boden, sköterskan sa att dom brukar skriva ut smärtstillande och att det kunde ju hon lika gärna göra, tackade så hjärtligt och fick Dexofen att hämta på Apoteket! YES tänkte jag, äntligen kommer jag bli smärtfri! Vi skulle ju ha Markus 30-års fest på lördag. Å ja, till viss del hjälpte drogerna, tyvärr inte i den utsträckningen jag hade önskat... =( Men jag hade jättekul på festen i alla fall, trots smärta och den enda nyktra! =) Inramad varningstext på förpackningen: *Intag av Dexofen tillsammans med vissa läkemedel eller alkohol liksom överdos av Dexofen kan snabbt medföra livshotande andningsförlamning och hjärtpåverkan *Alkohol ska aldrig tas tillsammans med Dexofen *Drick aldrig alkohol inom 1 dygn före eller minst 2 dygn efter intag av Dexofen. Shit, första punkten gjorde susen på mig, var inte ens liiiite sugen att dricka nåt! ;) Men som sagt, smärtan kom tillbka efter bara nån timme... Ringde akuten igen på söndag morgon och förklarade läget, då skulle jag få nåt annat att hämta ut på Appo vid 14 (dom hade nog fullt upp när jag ringde), knallade iväg och väl där fanns det Citodon till mitt förfogande... Väl hemma tog jag 1 till att börja med (dosering 1-2 tabletter 1-4 gånger dagligen), märkte inget av en så jag tog en till, blev lite "full" och konstig, även illamående men smärtan i mun/svalg/hals/huvud/nacke var så gott som bortblåst... Slocknade på soffan! *skönt* När smärtan var tillbaka och jag tog 2 nya vid 20-tiden var illamåendet som värst, kunde inte hålla emot och fick kräkas... Vilket även innehöll blod! =( Fick i mig lite Verum fil då under kvällen och har sen mått "bra". Är konstant dåsig och lite illamående, inget jobb för mig idag i alla fall. Måste ringa tandläkaren när dom öppnar, har ätit dagens första dos nu och ska lägga mig igen.

Fan vad långt detta blev, förlåt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men sötis...din lilla stackare!



Tänker på dig,



Bli bra snart!



Kram kram

2009-05-18 @ 08:16:58
URL: http://www.aliciastadin.blogg.com
Postat av: Malin

Hej hej...

krya på dig tjejen =)

2009-05-18 @ 15:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback