Stormen före lugnet före stormen!?

Detta lilla knyte i min magen är då faan annat än lugn! Vilda bebben goes skogstokiga bebben! Jag minns tydligt att det blev en minskning på rörelsena sista dagarna innan Felix föddes, även om han också var en ganska livlig krabat mest hela tiden... :) Men som sagt, nu är det full storm och sjörövaren i magen utövar alla olika sorters piratmoves den övat in i snart 40 veckor! Ojoj. Tänk, bara 8 dagar kvar till beräknat (om en liten stund bara 7 dagar). Även om jag går över tiden så är 3:e maj ändå ett viktigt datum, blir lite av ett "delmål" om jag går över... Typ att minst så länge ska jag va gravid. *Positiva tankar* =) Det är helt sjukt jobbigt att gå över tiden, det vet jag av egen erfarenhet, man tänker inte på annat. =( Men ska verkligen försöka pressa de jobbiga tankarna åt sidan.

Imorgon tänkte jag börja packa bb väskan lite smått, måste ladda kamera batterierna (både systemkameran och videokameran). Vi filmade lite under förlossningen med Felix, Markus ställde kameran snett bakom mig uppe på en hylla i förlossningssalen... Alltså ingenting kring den nedre regionen! ;) Men fan så coolt att ha på film, och tiden just efter förlossningen, som vi kvinnor upplever som nåt sorts vacum... inga riktigt klara bilder/minnen pga nåt konstigt hormon som utsöndras i vår fantastiska hjärna för att blockera minnet att komma ihåg smärtan. Oj vilken lång och lite smått invecklad mening det där blev =/ Men ja, ni fattar förhoppningsvis! :) Första natten ensam med en helt ny människa, som VI har skapat. Amningen kom igång och lilla pyret åt som en häst, första badet där på avd. 56! Guld värt att ha med en videokamera om man är ägare till en. =)

Nä, nu ska jag sluta svammla, ont i ryggen av att sitta här, dricka mitt järn och mysa ner mig i soffan en stund! :)


Glöm inte att gissa bebbens ankomst här nedanför!! =)
Tack ni som redan vart och gissat! =D Roligt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback