19 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu är vi så gott som redo för bebisens ankomst! De sista kläderna är tvättade och hänger just nu på tork... =) Men vet ni vad jag helt missat!? Strumpor! Har inte ett enda par kvar från Felix... kan ju bero på att dom är typ som engångssockar. ;) Så, skötbord och sockar saknas. Alla kläder, sängkläder + täcke och kudde är tvättade. Bilbarnstolen + vagnen är framtagna från längst in i förrådet på övervåningen och flyttat lite mer tillgängligt där uppe! Spjälsängen står redo att bäddas. Hmmm, har jag glömt nåt!?

Har dock inte börjat packa bb-väskan, men däremot har jag skrivit färdigt listan på vad som ska packas! Som ni kanske vet gillar jag att skriva listor =D... denna lista är av det längre slaget, tar hellre med mig för mycket, även om jag vet att allt finns att få tag på där i Sunderbyn så kommer jag förmodligen ha med mig det!

Från det ena till det tredje så fick jag veta igår av min läkare att jag fortfarande har en infektion i kroppen. Kommer inte att behandlas med penicillin nu under graviditeten, kommer i stället få antibiotika när jag kommer in på förlossningen... *gulp* Det enda jag hittar att läsa om det när jag googlat är Grupp-B streptokocker (GBS), det verkar stämma in... =/ Men varken läkaren eller min BM sa något om det, tar inte ut nåt i förskott men jag läser och garderar mig med info i alla fall! http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=6 

Felix lilla fot, 4 dagar! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback