Tjabb veklabb!

Fan vad jag är sugen att beställa kläder... finns ju så mycket fina sommarkläder, små söta jeans jackor och alla supersöta klänningar! *Gaaahhh* Som ni förstår är det ju inte så stor ide att beställa nåt när man inte riktigt vet hur ens figur kommer se ut i sommar... Att pattarna kommer va större är ett som är säkert i alla fall, om nu amningen funkar som jag har tänkt! =) Naturligt fylliga mjölkpattar, haha! =)

Annars då... Gick in i vecka 39 i tisdags (igår), idag är det endast 12 dagar till beräknad förlossning. Räknar ändå med att gå över tiden, Felix föddes på 8 dagar över... Känns som en liten latis även denna unge! :D Men jag hoppas ju så klart att den ska komma den 3:e! Magens mått har nu stannat av (slutmåttet trodde min barnmorska), hade samma mått vecka 38 och 39, lagoma 33 cm! :) Med Felix i magen hade jag 34 cm. i vecka 38 och 35 cm. i vecka 40! Blodvärdet ska kollas nästa vecka också, för att se att det verkligen ger resultat att ta 3 järn om dagen! Annars blir det väl intravenöst... =/ Hade tyvärr inte spec. högt värde i mina reserver heller! Man vill ju inte förblöda under förlossningen, verkar ju lite lagomt otäckt! :( Men min kropp verkar inte vilja ha järn, hade jätteproblem med Felix i magen också, då låg värdena preciiiis över 100 typ hela graviditeten, även då hotades det med dropp. Sista kontrollen hade det ökat till 122!! :) Å vet ni vad jag då hade gjort!? Helt slutat med järntabletter (då fanns det inte i brusform) och endast shottat Blutsaft! Kanoners! =) Får väl ta till det om det inte visar sig ha ökat till nästa vecka!

Nu ska jag göra nåt vettigt innan det blir lite mys i soffan med älsklingen! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback