Tipptopp! =)

Morgonens besök hos barnmorskan gick kalas! =) Blodvärdet har repat upp sig från 105 till 118! *Woohoo* Kerstin var väldigt nöjd, även jag så klart! :) Nu kan förlossningen sätta igång utan att jag behöver oroa mig för att förblöda! ;) Huvudet ligger VÄLDIGT långt ner i bäckenet enligt Kerstin, förhoppningsvis bara dagar kvar av denna graviditet! =) Sover ganska dåligt under natten, vaknar på rygg och mår konstigt illa av bebisens tryck och ljumskarna och halva låren är bortdomnade. Brukar hjälpa att vända sig på sida men oftast går jag upp och kissar när jag ändå vaknat... Lika bra det, annars vaknar jag bara ytterligare en gång typ en timme senare tokkissnödig =)

Försöker hitta på saker för att få dagarna att gå och inte gå så jävla långsamt. Imorrn ska jag och klippa mig (igen)... känner att jag vill göra bort det nu innan bebisen kommer, ska be henne ta riktigt kort i nacken, hockeyfrilla är inte min grej och det växer ju så jävla fort! :/ Man vet ju aldrig när man tar sig till frissan med en liten nyfödd bebis!

Mår i övrigt bra, känner mig väldigt pigg (oftast), synd bara att kroppen inte riktigt håller med min hjärna. Har gått upp 12 kg nu och bara det är ju en ganska stor omställning! Ja och dom kilona har jag bestämmt ska bort (relativt) fort! :) Kan ju hoppas i alla fall! ;) Och som man brukar säga... Det blir ju som man gör det! :)

Nåt som jag ska göra nu är att sätta mig en stund i duschen (har en pall att sitta på). Så härligt avkopplande med en riktigt riktigt varm dusch, ta på sig morgonrocken, kanske dricka en kopp the och sen mysa ner sig i sängen alldelens varm å go! =)

Nattnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback