Sol ute, sol inne...

Nu kommer solen smygandes efter allt regnande... =) Hoppas det klarnar upp helt och hållet, gårdagen var ju helt underbar med massa sol och VÄRME!! :) Jag, Felix och Clara åkte ut med mamma till stugan, mormor och morfar var där och vi satt ute i solen och drack kaffe och fikade. Blev där i några härliga timmar!

Jo vet ni, Clara är ju en knubbig liten tjej (måste ha grädde i pattarna)... =) Markus vägde sig med henne, enligt våran våg väger hon 5,9 kg!! Ska bli spännande den 14:e när vi ska till läkare på 2 månaders kontroll, har inte vägt och mätt henne sen hon var 3 veckor... Nu är hon 7 veckor! Hon helammas och min mjölk verkar ju som sagt räcka gott! =) Igår kväll (natt) låg hon i soffan och filosoferade medans jag surfade/kollade på tv, såg att hon var på väg att somna... La mig i sovrummet och ammade henne vid tolv, hon somnade gott och jag satt uppe en stund till. Klockan 05.30 har hon vaknat och ätit för första gången =) eller ja, man kan inte riktigt kalla det för att vara vaken... hon halvsover och äter, somnar om på direkten! Sen har vi ammat vid 09 och somnat om igen till 11, då var det uppstigning för oss flickor, grabbarna klev upp några timmar innan! ;) Efter vi har gjort morgon är Clara vaken i ca. 1 tim, sen är det dags att sova igen... varierar väldigt mycket hur länge, ibland kan hon bara slumra typ 15 min, men då vill hon sova igen efter en stund (kommer hon inte till ro blir hon så klart kinkig och missnöjd). Bäst av allt är när hon får sova länge, nån timme. Då orkar hon och är pigg å glad under vakenstunderna. Nätterna är bra i största allmänhet, oavsett hur mycket hon än sovit under dagen så sover hon natten igenom! Ja hon "vaknar" ju och äter under natten, men hon vaknar inte och vill fortsätta vara vaken! Om hon bajsat under natten byter vi blöja i sovrummet, tänder en pyttelampa så man bara precis ser skiten och vad man gör... Så lite aktivitet som möjligt, och så lite "prat" med henne som möjligt! =) Funkar fint för oss! =)

Nu ska jag dricka lite kaffe med Mackan! ♥ Ha en skön dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback