Idag är Clara 16 dagar.

Ja nu ska jag försöka ta ett bloggryck! Har inte hänt så jättemycket, Clara äter, sover och gör sina behov. =) Hon har en vakenperiod mitt på dagen i ca 1½-2 timmar, hon ligger och filosoferar och är allmänt nöjd (oftast). ;) Sen äter hon och sover, vaknar och bajsar, blir bytt på och då vill hon ha lite mer mat och somnar om... Sen brukar hon ha en liten vakenstund på kvällskvisten också, den brukar vara lite kortare än den på dagen. Ja, nu är klockan kanske kring 23 och då vill hon äta igen, bajsblöjbyte och tjoff ner i sängen för att sova till ca. 03-04 och då är det mat igen, somnar med mig i storsängen och vi sover till ca. 08-09... Nån natt byter vi även bajsblöja och det har även förekommit amning på tidiga morgonkvisten. Så här rullar det på... :) vi har inte mycket till rutin ännu, jag tycker det känns bäst att hon får bestämma när hon vill äta och sova! Nöjd bebis = nöjd mamma! =) Rutiner hinner man skapa så småningom! =)

Felix har vart på dagis idag, första dagen på nya 15-timmars veckan. Vi har bestämt oss att köra på tis, ons, tors 09.30-14.30! Men shit vilken tjurig liten kille som absolut inte ville följa med mig hem idag. Han skulle på livet cykla innan vi for, nej sa jag (för jag hade redan låtit honom gunga en stund)... det slutade med att jag bar honom sparkandes/skrikandes/grinandes med våld till bilen. Viola (fröken) tog Clara! Helst av allt hade jag också velat grina men jag var lugn och sansad, han ska inte få vinna såna kamper! Vi får väl se hur det går imorgon! ;)

Idag blir det grillade hamburgare till middag, Markus ska fjutta igång grillen och jag måste kasta mig iväg i bilen för att handla hamburgerbröd, det hade vi ju så klart inte! :/

Hej så länge! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback