Tjabba läget!?

Har vart lite seg idag, men Mackan var snäppet segare i morse... ;) Han drack whiskey igår (fre kväll), typ två små... han vart lite "lullig", ni vet så där lite småmysig bara! ;) Han och Felix klev upp före mig och Clara, när vi väl kom oss upp ur sängen så möttes jag av en väldigt sliten Markus, galet bakis, som att han hade haft värsta karatefyllan kvällen innan! :) Han fattade inte varför men jag la ihop 1 + 1, han har kört LCHF (Low Carb High Fat-"dieten") stenhårt hela veckan... Lär ju vara därför! =) Haha, ja då har han lärt sig det också! Vi softade på här hemma och for till stan närmare eftermiddagen, regnade och var allmänt dött på stan. Tur vi hade rustat vagnen med regnskydd, Felix i regnställ och paraply och oss vuxna med paraply! =) Felix åkte karusellen som fanns och sen gick vi ett varv runt eländet... Handlade på Hemköp, köpte jordgubbar och tog med oss mat från Kina (jag vet, vart en jävla omväg hem till Grytnäs ;)) Sen fick vi samtal från Malin och Robert som inte bara ville va hemma... ;) Dom kom till oss och vi dukade fram färsk ananas, färska jordgubbar, blåbär och hallon och vispad grädde till! Väldigt gott och mysigt! =) Clara har vart lite tjorvig under kvällen... hon har inte riktigt kommit till ro och somnat ordentligt... i vanliga fall sover hon nån timme i sträck men under kvällen har det bara blivit små korta sovningar och så har hon vaknat. Det resulterade i en övertrött liten sötnos som inte alls var nöjd, hon var missnöjd och små/stor-grinade till och från i typ 45 min. (har aldrig hänt förut). När jag väl gick in med henne i sovrummet där det var mörkt och svalt tog det inte länge innan hon sov! =) Hmm, på tal om sova... fan vad klockan har blivit mycket, idag igen! =/ Penny* lär nog vakna om en timme eller två och vilja ha en tisse-slurk... :)

Så, god natt mina vänner! =)


*Penny, förkortning av Penntrollet (Claras smeknamn). Läs mitt förra inlägg för mer utförlig förklaring! Hihii! ;)



Vila i frid Magnus "Fridolf" Lindholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback