Tjeenare!

Nu har Claras vänstra tand uppe spruckit genom, närmare bestämt 30/1! Eventuellt att hon har vart liiite gnällig, men knappt märkbart! :)

Glömde ju rappotera vikt och längd efter bvc besöket i tisdags, hon mäter 71,5 cm och väger 9260 gr. Enligt kurvan för flickor ligger hon en kurva över "normal", både på vikt och längd... =) Helt perfekt tycker vi! :) Av någon anledning vill vår bvc sköterska (Gunilla) och läkaren (Stina Sandlund som kom in i slutet av besöket) att Clara ska vägas och mätas igen om en månad (annars brukar man hoppa över väga/mäta när dom är 9 mån). Fick hem två brev, ett med kallelse till bvc och även ett läkarbesök på Barn och Ungdomsmottagningen... Alltså ingen rutin-kontroll utan en extra!? Dom tycker inte att hon följer kurvan som hon "borde", nä för när hon föddes och 4 månader framåt låg hon två kurvor över normal, sen när hon vart 5 månader hamnade hon bara en kurva över och har legat där sen dess... alltså ingen plötslig avvikelse utan hon har legat precis i kurvan de tre senaste månaderna! Nåja, bättre en kontroll för mycket! Tur att man inte är någon ängslig förstagångsmorsa som nojjar över minsta lilla! No offence! ;) Är mest fundersam varför dom är oroliga, för vi är då inte det!

Fan, jag behöver ta mig ut och promenera... men jag gillar inte det, vet inte varför... är mer den där springande typen! ;) Kanske att man kan njuta lite mer av promenaderna nu när vi börjar få lite soltimmar här uppe i norr. :) Imorrn är det förskola för Felix 09.30-14.30, kanske dammar av vagnen och luftar oss lite då, jag och Clara! Den som lever får se! ;)

Nu börjar det vara dags att släpa gammelkroppen i säng... ;) Fatta, jag fyller 28 år om 28 dagar... det kan man inte tro va!? ;) En rolig grej bara... För två år sen när jag klev på bussen på Arlanda mot Uppsala synade busschaffören mig och undrade hur gammal jag var -Öhh 25, svarade jag piggt och artigt. Han börjat tokskratta, tänk er jultomten fast turk (stor och rund mage, tjockt svart skägg, svart hår och världens snällaste ögon), "HAHAHAHAHAHAAAA, jag trådde do var sjåttån" -Sjutton!? Haha tack, svarade jag! ;) Betalade och gick och satte mig! Fan, där hade jag ju kunnat spara några kronor om jag fattat varför han frågade hur gammal jag var! :D Tsss.

Gonatt var det ja! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback