Jaha, idag då...

Skolorna har ju haft två "lediga" dagar nu måndag och tisdag, det innebär att även Felix är ledig... =) När man är föräldraledig så har man rätt till 15 tim/vecka på förskolan för äldre syskonet (som är över 3 år, tror jag) avgiftsfritt! :) Ganska bra, men man ska hålla koll på lov och "studiedagar", för ja, då ska Felix också vara ledig! :) Lika bra det idag, för han har vart lite hostig under dagen och nu ikväll har jag hört honom hosta flera gånger från sitt rum! *hoppashoppashoppas det inte blir värre* Vi fick åka med honom på akuten när han var 1½, för att han hade så svårt att andas... Som för så många andra, förkylningsastma. Han fick andas i en sån där mask på akuten (som vi fick ta med oss hem och som det faktiskt, leks med fortfarande;)) Nästan varje gång han blir förkyld sätter det sig på luftvägarna och han hostar och det blir lite pipigt i andningen... :( Har flytande Bricanyl hemma till de gångerna det behövs! =)

Kan inte påstå att vi fått mycket gjort här hemma idag, eldat och jyrat. Mamma kom förbi på kaffe och då ville Felix följa med henne när hon skulle hem och ta in hästarna... Det fick han ju såklart, frisk luft i lagom dos! :) Sen kom dom hem hit och vi åkte till mormor och morfar för att äta middag! Riktigt mysigt! :)

Markus är i Pajala och jobbar till imorrn, trist det känns att gå och lägga sig i stora tomma sängen! :( När (om) Clara vaknar och vill äta i natt så kanske jag får ta över henne i storsängen, i stället för att mata henne i sin säng! ;) Men natten till idag sov hon 22.00-06.30 innan hon ville äta, *slurk* lät det ur flaskan och sen blåste hon på och sov till 10.30! :)

Fan vad tråkigt... Mackan har ominstallerat min dator och nu har jag INGA bilder här! :( Så jag kan inte lägga in nån, varken gammal eller ny! Får väl bli nåt MMS istället då! Trist bara att kameran i mobilen är så där lagomt värdelös! :/ Ja alltså ominstallationen är i sig inte tråkig för nu går min dator så mycket snabbare + att han installerade Winows 7, än så länge nöjd med det... ganska "snygg" grafik om man jämför från mitt förra stenåldersWindows! ;) Ja, ni fattar vad det var jag menade som var tråkigt! :P

Tänk om man skulle börja dra sig mot sängen!? Nja, läser kanske nån blogg först! :)


Hejjpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback